יום רביעי, 15 בדצמבר 2010

חינה - כיצד תביאי את הברכה האלוקית לביתך?

משמעות המילה "חינה" היא: חלה, ילדים, נידה (טהרת המשפחה), הדלקת הנר. אילו שלוש המצוות העיקריות שהתורה מייחדת לבנות ישראל. כל מצווה טומנת שפע עצום של ברכות אלוקיות, ועשויה להשפיע על חיי הנישואין, הזוגיות והמשפחה שלך עד אין קץ.

הרבי מליובאוויטש מסביר, שנשי ישראל צריכות לדעת, שדווקא בידיהן המפתח לבית יהודי אמיתי, בית מלא אור ושמחה אמיתיים.

הן עיקר הבית, ועל כך נאמר "חכמת נשים בנתה ביתה" – חכמת האישה דווקא, היא זו שתיצור את האווירה הנכונה בבית, והיא זו שתתן את הבסיס לזוגיות טובה, לילדים מוצלחים, לקריירה שתביא פרנסה, אבל לא על חשבון החיים המשותפים, ועוד ועוד...

המפתח הזה להצלחה, הוא בעצם גם חובה ואחריות שמוטלת על האישה, ומודגשת בשלוש המצוות המיוחדות דווקא לה:

א. הדלקת נרות בערב שבת וערב יום-טוב (חגים)

ב. הפרשת חלה

ג. טהרת המשפחה



הדלקת נרות שבת ויום-טוב

מהם מקבלים כוחות לימות החול כל השבוע! האור של נר המצווה מביא שלום בבית, ואורו של הקב"ה נמצא ושרוי באותו הבית.

הפרשת חלה

הלחם מסמל את המאכל העיקרי של האדם, והפרשת חלה מסמלת תרומה קדושה שיהודי נותן מלחמו, עוד לפני שהוא עצמו נהנה ממנו!

הזכות של האישה דווקא למצווה זו מראה על אחריותה לתת צדקה שהיא חלק מהפרנסה, בעצם, ועל ידי כך לפעול שהאוכל, והפרנסה בכלל, ישמשו בביתה רק לדברים טובים ובריאים, ולא חלילה על הוצאות של עוגמת נפש (תיקונים, קנסות וכו') ותשרה בהם ברכה ב"ה.

טהרת המשפחה

על ידי מצוות נידה, הטהרה והטבילה שניתנה לאישה - היא מביאה קדושה לחיי הנישואין. אישה השומרת על מצווה זו זוכה לראות בבירור, ילדים טובים ובריאים בגופם ובנשמתם, ילדים שמביאים נחת אמיתית ושמחה להורים, ובמיוחד אם האישה דואגת גם לחנכם כראוי.

עוד מביאה מצווה זו ברכה עצומה לשלום בית: השמירה על הפרדה בין הבעל לאישה בזמנים מסוימים והמפגש המחודש, שנמשל לחתן וכלה בכל פעם מחדש. הטבילה במקווה, שבו סגולות עצומות לשמירה על האישה ועוד ועוד...

כל כלה צריכה לזכור שבידה להביא את הברכה האלוקית לביתה, את האושר, השמחה והבריאות בגשמיות וברוחניות. ולזכור שבית שנבנה מהתחלה על יסודות טובים, סופו להתקיים לעד ולעמוד בפני כל משבר בדרך.

צוות חינה-חינה מאחל לכן המון מזל-טוב, שפע ברכה והצלחה, ונישואין מאושרים. נשמח לעמוד לרשותכן בכל שאלה בנושא, ולהמליץ לכן לבקש את ברכת הרבי לקראת נישואיכן בקישור זה.

הערת המערכת: שיחת הרבי מה"מ נאמרה על האותיות ח.נ.ה - חלה, נידה, הדלקת הנר.

יום שבת, 11 בדצמבר 2010

חינה - הערב של החתן והכלה

שבוע שבועיים לפני החתונה, כשהלחץ וההתרגשות בשיאם, ורק עוד רגע קט אתם הופכים לבעל ואשה, צץ לו פתאום טקס החינה, כן, זה שעובר במשפחה מדור לדור, אותו טקס חינה, שהיה בעבר משהו משפחתי מצומצם, והיום הפך להפקה גרנדיוזית, לא פחות מהחתונה...
אז אם כבר חינה, כדאי לארגן אותה הכי טוב שאפשר. מהיום אמרו: הפקת חינה. בדיוק כמו שיש מפיקי חתונות, מעצבי חופות וכדו', כך מפיקי החינה, ובעיקר מפיקות החינה, עובדים קשה מאד על מנת ליצור לכם ערב מושלם.
מומלץ בהחלט לפנות למפיק/ת חינה מקצועית: כזו שמעצבת את התלבושות לחינה לחתן ולכלה, מרימה באולם אוהל מרוקאי מעוצב ומאובזר, קערת חינה מעוטרת, תלבושות לאורחים בשלל צבעים, כרכרה מלכותית או אפיריון מסורתי ועוד ועוד... הרשימה לא נגמרת, והעבודה רבה. לכן, מומלץ בכל לב לפנות למומחים, וכאלו יש המון, מכל העדות והצבעים, מכל טווח המחירים והמקומות בארץ, ואת כולם תמצאו בקלות בפורטל חינה חינה - פורטל אירועי החינה של ישראל. והכי חשוב- מבחר מבצעים מכל נותני השירות לחינה לגולשי הפורטל. שיהיה במזל טוב ובהצלחה!